Browar w Braniewie

Browar znajduje się w regionie o najczystszym powietrzu w kraju, a do warzenia piwa wykorzystuje wodę oligoceńską z własnych ujęć głębinowych znajdujących się na terenie browaru. Wpływa ona bezsprzecznie na niepowtarzalny i wyjątkowy smak powstającego tu piwa.
Tradycja warzenia piwa w Braniewie sięga XVI wieku. Na przełomie XVIII i XIX wieku zanikła, aby odrodzić się w 1854 roku, kiedy kupiec Karol de Roy założył duży browar. Ćwierć wieku później wyposażony w maszyny parowe zakład był spółką akcyjną. Browar bardzo szybko zasłynął z wysokiej jakości piwa Specjalnością browaru przez wiele lat były pilznery i piwo pszeniczne, które eksportowano do Szwecji.
Rozwój browaru zahamował rok 1945, gdy armia sowiecka zniszczyła zakład i znajdujące się w nim urządzenia. Obiekt odbudowano i wyposażono od nowa dopiero w latach 1962-1965. Razem z browarem w Elblągu browar braniewski stworzył Elbląskie Zakłady Piwowarskie, które funkcjonowały aż do stycznia 1991 roku.
Pod koniec lat 90. Browar w Braniewie trafił na krótko w ręce Grupy Żywiec, a po jego sprzedaży w 2003 roku nastąpiły trudne dla browaru czasy. W 2014 roku Browar Braniewo został kupiony przez spółkę Browar Namysłów Sp. z o.o. W 2018 roku markę Namysłów, wraz z browarem w Braniewie, przejęła Grupa Żywiec.
Na przestrzeni lat w Browarze Braniewo powstało wiele marek piwnych. W zakładzie warzony był Specjal i licencyjny Grolsch. Do browaru wprowadzano najnowocześniejsze technologie w celu produkowania piwa odpowiadającego światowym standardom.
Van Pur stał się właścicielem Browaru w Braniewie 21 grudnia 2020 tym samym wzbogacając portfolio o kolejne, popularne wśród konsumentów marki m.in. znakomite piwo Braniewo.
Pierwsze piwo | 1854 rok | ||
Możliwości produkcyjne |
1 000 000 HEKTOLITRÓW/rok | ||
Marki wiodące | BRANIEWO |
ul. Cybernetyki 7,
02-677 Warszawa
Warszawy, XIII
Gospodarczy,
NIP: PL 8133392434,
KRS: 0000231094,
REGON: 180020885
Kapitał Zakładowy: 48 485 129,28 PLN (opłacony w całości)
Informacje zawarte w niniejszej witrynie nie są prawnie wiążące i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu cywilnego
Social media
2013 Van Pur S.A.
Projekt: agencjainvitro.pl, Realizacja: technetium.pl